نصف جمعیتِ دنیا تا سال 2050 دچار اضافه وزن خواهد بود

به گزارش مهسان بلاگ، غذای کافی در دنیا وجود دارد، مشکل اینجاست که فقیرترین مردم دنیا درآمد کافی برای خریداری غذا ندارند؛ و در کشور های ثروتمند، مردم پیامد های زیست محیطی و مالی هدر دادنِ غذا را احساس نمی نمایند.

نصف جمعیتِ دنیا تا سال 2050 دچار اضافه وزن خواهد بود

گزارش جدیدی که توسط موسسه تغییرات اقلیمی پستدام ارائه شده می گوید، عادت های غذایی دنیای جمعیت دنیا را در مسیری قرار داده که پیش بینی می گردد تا سال 2050 بیش از 4 میلیارد نفر دچار اضافه وزن باشند. بر اساس این گزارش، از این تعداد 1.5 میلیارد نفر دچار چاقی خواهند بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، درضمن این گزارش می گوید احتمالاً 500 میلیون نفر زیر وزن و در آستانه قحطی خواهند بود.

یافته های موسسه پستدام نشان می دهد که اگر فرایند های کنونی تغذیه ای که مردم در قسمت های مختلف دنیا در پیش گرفته اند به همین منوال ادامه یابد، شکاف تغذیه ای عریضی که هم اکنون هم وجود دارد طی 30 سال آینده از شکاف به خلیج تبدیل می گردد.

موسسه پستدام برای پیش بینی اثرات تغذیه دنیای در دهه های آینده، فرایند های تغذیه افراد، اینکه مردم چه چیز هایی می خورند و جمعیت چگونه در حال رشد کردن است و چه غذا هایی تولید می شوند و هدر می فرایند را آنالیز نموده است.

از سال 1965، مصرف دنیای به سمت غذا های به شدت تولید شده، گوشت هایی با پروتئین بالا، محصولات پرشکر و کربوهیدرات ها در حال حرکت بوده است. درضمن، بسیاری از جمعیت دنیا مصرف سبزیجات، غذا های گیاهی، غلات و نشاسته سالم را حذف نموده اند.

این چرخش به معنی مصرف کالری بیشتر و رژیم های با چربی بالا است که باعث اضافه وزن می شوند، اما ارزش غذایی حقیقی چندانی برای بدن ندارد.

نوآوری در علوم غذایی باعث شده بسیاری از غذا ها به جای کشاورزی به وسیله صنعت و کارخانه تولید شوند. این روش های تولید ارزان تر و سریع تر هستند و آسیب پذیری آن ها در مقابل شرایط جوی و طبیعی کمتر است که باعث می گردد قابل اتکاء تر باشند، اما لزوماً برای سلامتی ما بهتر نیستند.

درنتیجه مصرف همین غذا ها 29 درصد از جمعیت دنیا در سال 2010 اضافه وزن داشت که از این تعداد 9 درصد با توده بدنی بیش از 30 چاق محسوب می شدند. آمریکا در این منحنی ناخوشایند از همه جلوتر است.

بین سال 2009 تا 2010، در حدود 35.7 درصد از بزرگسالان آمریکایی چاق محسوب می شدند. براساس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، این تعداد در مابین سال های 2017 تا 2018 به 42.4 درصد افزایش یافت.

افزایش میزان چاقی و جمعیت زیاد افرادی که اضافه وزن دارند باعث بدتر شدن و افزایش بیماری های سنگین مزمن شده است. بیماری های قلبی، دیابت و اضافه وزن از عوامل خطر اصلی برای بیماری کووید 19 است و این بیماری را به بیماری ای مرگبار تبدیل می نماید.

محققان آلمانی پیش بینی نموده اند که تقاضا برای غذا به طور کلی 50 درصد افزایش پیدا می نماید و تقاضا برای شیر و گوشت دوبرابر خواهد شد و در وضعیتی که کشور های ثروتمندتر با سرعت بیشتری منابع غذایی کشور های فقیر را می مکند، تعداد زیادی از افراد نیز دچار فقر شدید غذایی خواهند شد.

روش های پیشگیری از چاقی با یاری علم ژنتیک

دکتر بنیامین بادیرسکی، نویسنده این گزارش، می گوید: غذای کافی در دنیا وجود دارد، مشکل اینجاست که فقیرترین مردم دنیا درآمد کافی برای خریداری غذا ندارند؛ و در کشور های ثروتمند، مردم پیامد های زیست محیطی و مالی هدر دادنِ غذا را احساس نمی نمایند.

درحقیقت، این هدر رفتنِ غذاست که بین اکنون و 2050 افزایش خواهد یافت. این فرایند ها می تواند منجر به افزایش گرمای هوا شده و کمبود غذا را افزایش دهد.

دکتر بادیرسکی، می گوید: افزایش تلفات غذا و افزایش مصرف پروتئین حیوانی به این معنی است که اثرات زیست محیطی سیستم کشاورزی ما از کنترل خارج خواهد شد.

بادیرسکی و تیم تحقیقاتی او به این نتیجه رسیده اند که اگر همان مقدار زمینی که درحال حاضر برای تولید محصولات بی ارزش غذایی تولید می گردد برای کشت محصولات مغذی اختصاص پیدا کند همه برنده خواهند بود، سلامت انسان ها ارتقاء پیدا می نماید و سیاره زمین از شر تولید گاز های مضر و جنگل زدایی که هر دور ناشی از تولید محصولات غذایی زیان آور هستند، راحت خواهد شد.

اکلساندر پاپ، نویسند همکار این گزارش می گوید، با استفاده از همان مقدار زمین ما می توانیم به جای غذا های حیوانی، غذا های گیاهی برای انسان ها تولید کنیم.

ساده اش این است: اگر افراد بیشتری گوشت بیشتری مصرف نمایند، غذای گیاهی کمتری برای دیگران خواهد بود؛ ضمن آنکه ما احتیاج داریم زمین بیشتری برای تولید غذا داشته باشیم که می تواند منجر به قطع درختان جنگل گردد و به این ترتیب تولید گاز های گلخانه ای در نتیجه نگهداری حیوانات بیشتر، بیشتر خواهد شد.

منبع: Mail Online

ترجمه: سایت خبرنگاران

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69172

به "نصف جمعیتِ دنیا تا سال 2050 دچار اضافه وزن خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصف جمعیتِ دنیا تا سال 2050 دچار اضافه وزن خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید