قلعه تل شهرستان باغملک احتیاج به بازسازی اساسی و بازسازی دارد

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، قلعه تل شهرستان باغملک احتیاج به بازسازی اساسی و بازسازی دارد.

قلعه تل شهرستان باغملک احتیاج به بازسازی اساسی و بازسازی دارد

نسرین کریمی، یک دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه اقدامی در راستای استحکام سازی و تثبیت قلعه باید صورت بگیرد گفت: این قلعه تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب توریست دارد و باید اقدامات و کوشش هایی در جهت بازسازی قلعه انجام گردد، چرا که این قلعه در عمل رها شده و این در حالی است که باید بازسازی، بازسازی و بهره برداری گردد.

او با اشاره به نوع اقدام ها و فعالیت هایی که در این قلعه انجام شده گفت: چگونگی بازسازی بناهای تاریخی تعاریف مختلفی دارد و در این قلعه فقط در حد زیبایی ظاهری نور افشانی، سنگ فرش و بازسازی های جزیی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی برترین منابع مالی، فرهنگی و هویتی هستند و در مدیریت شهرستان می توانند اثرگذاری قابل اعتنایی داشته باشند، اضافه کرد: ضرورت انجام اقدامات در این راستا کاملا احساس می گردد اما توجه به این امر مورد غفلت قرار گرفته است.

کریمی بعلاوه با اشاره به اینکه بعضی از ارزش های تاریخی ویران شده قلعه تل در سالیان گذشته مورد بازسازی واقع شده اند، گفت: این قلعه احتیاج به بازسازی کلی و احیا دارد تا آخرین ارزش های متصل به تاریخ گذشتگان باقی بماند.

او با بیان اینکه بازسازی با آگاهی از گذشته و نگاهی به آینده باید صورت گیرد، توضیح داد: متاسفانه تعداد پروژه هایی که متناسب با شان و منزلت بناهای تاریخی این شهرستان بازسازی شده باشند، چشمگیر نیست. بنابراین ما باید فرآیند بازسازی را تعریف کنیم و توجه کنیم به اینکه چقدر این فرآیند جدی گرفته و اجرا می گردد.

این دوستدار میراث فرهنگی تاکید نمود: حفظ و نگهداری آثاری که به ما رسیده را باید به نسل های بعد سالم برسانیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم بودجه لازم برای عملیات بازسازی اساسی این بنای تاریخی در نظر گرفته گردد.

کریمی اعلام نمود: قلعه تل به عنوان یکی از آثار به یادماندنی دوران گذشته ضمن معرفی فرهنگ و هویت تاریخی این منطقه می تواند در جذب هر چه بیشتر توریست نیز موثر باشد، بنابراین احتیاجمند همکاری و توجه هر چه بیشتر مسئولان ذی ربط به این قلعه تاریخی هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109323

به "قلعه تل شهرستان باغملک احتیاج به بازسازی اساسی و بازسازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه تل شهرستان باغملک احتیاج به بازسازی اساسی و بازسازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید