اتصال سرداب های حرم حسینی اربعین 1400 تکمیل می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، طرح اتصال سرداب های حرم مطهر حسینی که تا به امروز 80 درصد پیشرفت داشته است، در ایام اربعین سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

اتصال سرداب های حرم حسینی اربعین 1400 تکمیل می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، طرح اتصال سرداب های حرم مطهر حسینی با مسئولیت محوری مهندسان عراقی و مشارکت متخصصان ستاد بازسازی عتبات با هدف توسعه فضای زیارتی در طبقه منفی یک حرم سیدالشهدا (ع) در حال اجرا است، تا به امروز 80 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می گردد در ایام اربعین سال آینده به اتمام رسیده و به روی زائران باز گردد.

این طرح توسعه زیر سطحی شامل چهار سرداب است که مساحت کلی آن بیش از چهار هزار متر مربع است. هدف آستان قدس حسینی از ساخت این سرداب ها، افزایش ظرفیت پذیرش زائران به ویژه در ایام زیارت های میلیونی است.

این چهار صحن در زیرزمین حرم مطهر حسینی به نام های سرداب القبله، سرداب رأس الشریف، سرداب الحجه و سرداب شهدا در قالب پروژه توسعه حرم مطهر حسینی در پنج متری عمق زمین زیر صحن داخلی حرم به مساحت به همت شرکت مهندسی ارض القدس عراقی احداث شده است. عملیات فنی و بسیار پیچیده اتصال این سرداب ها به ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است.

در این پروژه ها دهانه بین سرداب ها به طول 6.5 و عرض 12 متر به دلیل قرار دریافت ستون ها و انتقال بخشی از بار صحن داخلی حرم مطهر به زمین، مسدود مانده بود.در حال حاضر پروژه اتصال سرداب القبله با یک هزار و 800 متر مربع به سرداب شهدا به مساحت یک هزار و 200 متر مربع به همت خادمان ستاد بازسازی عتبات در حال اجرا است که با پایان آن، کار اتصال سرداب ها نیز پایان یافته و فضای چهار هزار متری حرم مطهر برای استفاده زائران آماده می گردد.

در این طرح توسعه ای بخش هایی از ضریح قدیمی حرم مطهر در سرداب الحجه و قسمت شمالی حرم در مجاورت مضجع شریف نصب شده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات با همت خیران، فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (علیه السلام) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) را نیز در دست اجرا دارد. هموطنان علاقه مند به مشارکت در فیض توسعه حرم مطهر حسینی می توانند به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org مراجعه نمایند.

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76654

به "اتصال سرداب های حرم حسینی اربعین 1400 تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال سرداب های حرم حسینی اربعین 1400 تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید